Tuesday, March 24, 2009

few posts before graduated my masters programme

post 4 : Tuesday, December 19th, 2006

dah nak start kelas….

nampaknya..aku dah nak kena register balik,n aku tinggal lagi satu semester nak complete my master…ad i’m so nervous,pasal aku tak pasti weder i can complete it on time atau aku nak kene postpone lagi pasal nak tulis thesis kan..aku nie lembab la bab tulis2 nie,lagi satu anak aku lagi..o my Allah..beri la aku kekuatan utk menempuhi 4 bulan akan datang nie…aku taknak hampakan harapan mak abah aku and my husband and paling penting diri aku sendiri.aku tak gie jumpa supervisor aku lagi..dah la dia tgh pregnant…takut..hehehe.kawan2 aku kalau korang sembahyang doakan la aku berjaya kay!

post 5 : Wednesday, January 10th, 2007 (i really miss to have a family like this again)

Jenayah keluarga (sekali-sekala)

domestic crime…heheheh mesti ingat sex bondage,deraan dan sebagainya kan? yang bebenonya, aku ngan hubby aku dah buat penganiyaan terhadap tubuh badan sendiri….ada ker patut kitaorang makan maggie and telur goreng malam2 buta.tak patut langsung.aku and hubby aku telah mengukuhkan lagi dakwaan orang ramai bahawa orang yang berkawin will getting fatter and boroi.(tapi sekali sekala o.k kot….)well,kat kawan2 yang dah kawen…malam2 jgan makan banyak2 melainkan anda menbreastfeed anak anda sebab berat anda tidak akan bertambah,(maklumla time breastfeed tu all the calories burn out).tapi untuk cik abangsss2,sendiri mau ingat la…kalau dah gemuk karang ada pulak yang kene ganti your wife to breastfeed your baby plaksss..hehehe.


post 6 : Monday, February 12th, 2007

fobia…..Eyes on Malaysia

Sabtu lepas me n my hubby dah kekeringan idea tak tau nak jalan gie mana,(aku cam tak sedar2 viva master is just around the corner)anyway my hubby suggest nak bawak addin jalan2 kat tasik titiwangsa sambil2 take a ride on eyes on malaysia tu,ala mende ferish wheel tu la kan,aku teruja gak mula2 sampai terlupa yang aku nie scared of high,so aku pun confident la ‘Q’ bayar ticket,bila dah sampai turn kitaorang kat gondola dia tu,aku terasa cam nak termuntah,pastu bila dah masuk dalam tu aku terasa menyesal sangat2,rasa cm nak turun balik,b4 that aku dah kira dia pusing dalam lebih kurang 6 kali,nie baru separuh pusing pun aku dah nerveous,camner yer,muka aku dah pucat lesi,aku tgk hubby aku and addin excited dah,si bobob nie siap lompat2 lagi…ala,dia bukan relize pun yang dia ada kat tmpt tinggi kan,aku dah mula kaget tak igt,sampai terfikir nak press the emergency button so that they can stop the ride,tapi malu la kan,so aku pun terkaku la dalam gondola tu bersama2 muka aku yang pucat and tngan dah sejuk giler,actually aku rasa abang pun dah cuak tgk aku pasal aku cakap aku nak menangis n nak muntah,but he cool me down.hehehhe.thank abang ku yayang! lain kali tau la yerk,jgan bawak nur naik mende yang bukan2 nie.aku pernah naik kl tower dulu,cam tu gak rasa dia.anyway lagi..a trip to titiwangsa sabtu lepas memang best,ada banyak memori kat situ sebenarnya,sayu hati time tu.aiseh jiwang abis!

post 7 : Monday, March 12th, 2007

Magic.

Ada satu pagi tu, i was so sleepy sebab tak tido2 dari malamnya,and si addin nie pulak bangun awal.biasanya dia join aku bangun lambat la kan. on that day, mungkin sebab dia xcited for nothing, so dia bangun awal and main2 atas katil sebelah aku,aku layan2 dia skali aku terlelap,in a few minute aku dengar bunyi addin meraung,aku terjaga dgn penuh gabranya looking around my bed,gabra habis la nie.tgk2 si addin nie ada kat bawah baby court dia trying to get out from the darkness bawah tu.surprisingly,keadaan dia macam dah jatuh lama and i think he crawled himself bawah cot dia tu since cot tu sebelah my bed jer,i make a conclusion yang dia jatuh dari katil tapi tak sakit la,pas tu dia mentravelkan diri dia kebawah cot tu and only cry when he find out yang dia dah trap kat bawah katil tu. yang magicnya tu,within 3 days after the falling tragedy,dia trus pandai duduk, memanjat and berdiri.sebelum tu tak pandai apa2 lagi pun.Magic tak? and abang gunakan term "dia turun sendiri dari katil" just to comfort me from being guilty the rest of my life,and also as a "cover line" story to our parent la kan.hehehe.


post 8 : Monday, March 12th, 2007

Recently

Recently, i’ve been buggin myself with kejayaan of my former so-called friend. atau dalam erti kata lain aku envy dgn kejayaan dia. tapi aku memang tau capability dia selama nie and kejayaan dia bukannya magic, cuma aku impress and envy jer,tambahan lg dia dah ada buku biography sendiri,which is WOW!.kalau orang lain jeles pasal kekayaan seseorang, tapi aku lak jeles tentang kesungguhan dia untuk berjaya and aku tau memang takde secret lain untuk berjaya kecuali berusaha and masa penentunya. abang kata, setiap orang ada rezeki masing2 and sekarang rezeki dia,lain kali rezeki kita.


post 9 : Friday, March 30th, 2007

Letih

Letih…tau tak letih.atau dalam bahase omputihnyer…tired. aku letih! tensi..atau dlam bahasa inggerisnya…tension.apa yang susah sangat writing nie yerkkkk…kalau la aku nie terer mengarang..mestila aku dah bawak kuar sebijik novel ker..apa ker..argghh! penatnya!


post 10 : Wednesday, April 4th, 2007

Finally….

i’ve been working like hell since the past few months.macam nak giler yer.rumah macam hell,my studio like hell,my laundry like hell too,my relation with family pun like hell.finally it’s over.agak2nya kan..aku sanggup tak tempoh lagi mende2 nie to the next level pulak? anyway..pada kawan2 yang slalu bagi support.thanks alot! love u guys. to my hubby, walaupun last minute..it means a lot to me and i love u so much!..my son..i love u for being so cute all the time.and of cos si meme,tima kasih la sebab tolong aku..nanti ko sambung belajo,aku plak tlong jaga family ko…ehmm.,aku masak cukup2 kat kedai mamak!oo..e,a..aida,kamal,annie,apern,tila,kak da,kak dila,dini,nizam,din,shima,nana,ika,cha unimas,harry,and ramai lagi..thanks for everything! and of cos my beloved parents, mak abah…thanks for being there for me…i love both of u so much!

comment :
nana Says: April 10th, 2007 at 12:38 am edit
weh..rumah ko tuh dh macam rumah sewa kita yg semak ngan barang2 projek ko ek?hahahaha..teringat betul la aku zaman acik muder2 dulu…walaupun semak, tapi aku suke bile keje ko dh siap, pastu letak kat ruang tamu umah kita, mmg stylo sbb macam pegi tgk art exhibition kan?aku suker lah werk2 ko yg kreatip tuh dan yg paling best artwerkk freak kat bntal ko musuk tuh..alahai..dah kene buang ek??sedih aku..

No comments:

Post a Comment